שיעור גמרא פשוט וברור כפי שמעולם לא שמעת. וב15 דקות בלבד.

שיעור גמרא פשוט וברור כפי שמעולם לא שמעת. וב15 דקות בלבד.

קבל את השיעורים גם ב:

הדף היומי – שבת דף לה

סרטון דף יומי

להורדת חוברת הסיכום של הדף היומי במסכת שבת לחץ כאן

לתרשים: לחץ על קליק ימני בעכבר ואז פתח בחלון נפרד או שמור למחשב

 

(לה. באמצע – לה: 2-)

המשך זמן בין השמשות

א. דעות נוספות בברייתא:

  1. ר' נחמיה: מהשקיעה, ועד זמן הליכת חצי מיל (9 דקות).

ר' חנינא – סימן – הזמן שלוקח לרדת מהכרמל, לטבול בים ולחזור.

  1. ר' יוסי – כהרף עין.

ר"י-שמואל – הזמן של ר' יוסי הוא אחרי סיום הזמן של ר"י ( הכסיף העליון),
כך שלרי"ס, בבין השמשות של ר"י כהנים עדיין טובלים.

ב. הלכה –

רבה בב"ח-רי"ח – מחמירים:
בכניסת שבת – כר"י,
באכילת תרומה (ובמוצ"ש) מאחרים כרי"ס (תוס' – זה לא מוסיף רק "כהרף עין", אלא מעט יותר).

(לה: 3+)

ג. סימנים נוספים:

  1. ר"י-שמואל (בשיטת ר"י) – סימן נוסף – מספר הכוכבים
    1 –
    יום, 2 – ביה"ש, 3 – לילה.
    ר' יוסי בר' אבין – בכוכבים בינוניים. 

סימנים לכניסת שבת (לפני בין השמשות)

  1. רבא לשמשו – ליתר ביטחון, תדליקו נרות כשהשמש בראשי הדקלים, התרנגול על הגדר וכו'.

(לה: רבע)

  1. התקיעות בערב שבת, שתי ברייתות:

תקיעה

ברייתא א

ברייתא ב (תנא דבי רי"ש, לה: שליש תחתון)

1

להבטיל את העם ממלאכה שבשדות

מרחיב: מלעדור ולחרוש וכו',
וכולם נכנסים לעיר יחד.

2

להבטיל עיר וחנויות

3

ר' נתן – נר

(וכן מתני ר"י לרי"צ בריה).

רבי – לחלוץ תפילין,
(ונר בתקיעה הבאה).

מסלקים הקדירות, מטמינים וכו'.

נר.

שוהה כדי לצלות דג, להדביק בצק בתנור

4-5-6

בא"י – תוקע מריע ותוקע ושובת.
רשב"ג: בבבל – תוקע, תוקע, מריע. (מנהג אבותיהם בידיהם).

כמו בא"י.

(לה: 😎

אחרי התקיעות:

ר' יוסי בר"ח – יש עוד קצת זמן (כדי שיביא התוקע את השופר לביתו)
אמר לו – אין עוד זמן (אם כן, נתת דבריך לשיעורים, ואת השופר היה מצניע במקום התקיעה).

(לה: 8+)

ד. עוד משהו לגבי הספק של ביה"ש –

ר' יוסי ב"ז – העושה מלאכה בביה"ש בכניסת וצאת שבת, חייב חטאת ממה נפשך.

3 Responses

  1. זמן רבינו תם
    דבר ראשון תודה מקרב לב על ההשקעה הרבה בהכנת השיעור ובמסירתו בלשון השוה לכל נפש.

    בשיעור בטלפון אמרתם שזמן ר"ת הוא 13.5 דקות לאחר 72 דקות.
    האמת אינה כן, אלא לאחר 72 דקות מסתיים בין השמשות לדעת רבינו תם, ובין השמשות מתחיל לאחר 58.5 דקות מהשקיעה. וכך מפורש בתוספות ובראשונים וכן פסק בשלחן ערוך בסימן רסא שבין השמשות מתחיל כדי הילוך ג מילין ורבע לאחר השקיעה למשך שלשת רבעי מיל.

    1. RE: זמן רבינו תם
      אתה צודק לגמרי. תיקנו והעלנו שיעור מתוקן אתמול בלילה. תודה רבה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שיעור של 13 דקות ביום

ואתה באמת מבין את הדף היומי.

קבל את השיעורים ב:

בוואטסאפ

קבוצת וואטסאפ שקטה שבה תקבל את השיעור מדי יום.
להרשמה פשוט לחץ כאן.

במייל

קבל מייל יומי עם השיעור המוקלט של אותו יום. תמיד תוכל להסיר את עצמך בליחצת כפתור.

פודקאסט

לחץ כאן לקבל את השיעור בפודקאסט (itunes, spotify ועוד), או פשוט חפש "דף יומי סיני" בתוכנת הפודקאסט שלך.