סיכום הגמרא:
א. מחילה בטעות (כמו באכל פירות שמכר כשלא באו לעולם) – ר"נ – מחילה (כמו באיילונית, אך באונאה – כלל לא ידע שהוא מוחל כאן על משהו ואינה מחילה. בהלוואה עם אסמכתא יש בעיה של ריבית ולכן מחזיר (רש"י)).
ב. מלווה שיושב בשדה הלווה ואוכל פירות: 1. קנה השדה באסמכתא – ר"נ – מחזיר. 2. התנה מוכר שיוכל לקנות חזרה השדה – רבא – אבק ריבית (רבינא – מחזיר מטעם מחילה בטעות (תוס')). 3. משכנתא – אם "לא מסלקי" מותר לגמרי, ב" מסלקי" אסור (אבק ריבית) אך מחלוקת רבא ורב אשי אם יכול לנכות מהחוב. מקרים שמותר (מהקל לכבד): דסורא, נכייתא, ו"קצוצה" שזה או קל מנכייתא או גרוע.
תגובה אחת
מדוע השיעור מגיע ללא תרשים?