סיכום הדף היומי, זבחים עג
שיוציא אחד אחד והם פרשו מהרוב ומותרים).
[שני שלבים בתשובת רבא – 1. החשש שיקריבו בבת אחת. דחיית ההוא מרבנן – אחרי שפרשו והותרו לא חוזרים לאיסורם (כמו שאם ישימו של הדם בכלי אחד לא יחזרו לאיסורם). 2. החשש שיקחו בבת אחת. שחיית הגמרא – זה לא אפשרי מציאותית].
קושיות:
1. רב הונא ב"י ממשנה בקינין – התערובת חטאת ועולת העוף לא בטלות ברוב, וימותו כי א"א לפדות וא"א להקריב, ואם לא שאל והקריב – אמה שבמקום הנכון כשר ובעליו יצאו יד"ח. ואם עשה חצי חצי – שניהם פסולים כחי מחמירים מספק.
למה שם לא אומרים שנדחה?
תשובת רבא – משנה זו סוברת שבע"ח לא נדחים, (ואילו רבא כמ"ד שנדחים (במחלוקת ביומא סד., והוזכר אצלנו בדף יב ועוד)).
2. משנה עז: – איבר (למשל ראש) של עולה בעלת מום שהתערבב באיברים של עולות כשירות,
לכתחילה – אסור להקריב כי לא בטל ברוב (כי חשוב), אך בדיעבד אם הקריב מקלים (כיון שמהתורה כן בטל) – ותולים שמה שהקריב זה בעל המום (הפול מ"כל דפריש"!) – ומקריבים את השאר – משמע שלא נידחו!
תשובה – המשנה כחנן המצרי שלדעתו אין דיחוי כלל (גם לא בבע"ח שחוטים).
(חנן המצרי אמר זאת לגבי שעיר הפנימי שלפני שנזרק דמו מת השעיר לעזאזל, שלא צריך להביא שניים חדשים אלא רק אחד במקום השעיר לעזאזל, כיוון שהפנימי לא נידחה – כי לדעתו אין דיחוי).
2 Responses
יישר כוח על האתר!
ממליץ להוסיף לצד השיעורים תאריך עברי 😆
שבוע טוב ותזכו למצוות!
RE: יישר כוח על האתר!
תודה על ההצעה, אני רוצה מאוד, אך אני לא יודע איך עושים את זה… אם מישהו פה מבין בphp וjoomla, אשמח שיסביר לי.