שיעור גמרא פשוט וברור כפי שמעולם לא שמעת. וב15 דקות בלבד.

שיעור גמרא פשוט וברור כפי שמעולם לא שמעת. וב15 דקות בלבד.

קבל את השיעורים גם ב:

בבא בתרא פב – גמרא דף יומי

לאישתי היקרה בריאות אריכות ימים והצלחה הניצחית והצלחה בגידול הילדים,
הוקדש על ידי אחד מלומדי השיעור.
לעילוי נשמת סבתי- דבורה בת יששכר, שהיום הוא יום פטירתה

להקדשת שיעור במסכת בבא בתרא ליחצו כאן

 

סיכום הדף יומי – התלמוד הבבלי

(מסכת בבא בתרא פב. שורה 5 – פב: 10 שורות מהסוף)
א. קנה עץ 1 או 2, שאין לו קרקע, אם יצא ענף מהגזע (ממקום שחשוף לאויר, גם אם צמוד לקרקע), שייך לקונה. הערות של ר"נ: 1. אם צמוד לקרקע, חייב לקצוץ, כדי שלא ירמה ויאמר שזה עץ נפרד (אם יכוסה בעפר). 2. בעץ דקל – לא מקבל הענפים כי לא התכוון לקנותם, כי: רב זביד – זה עץ שלא עמיד הרבה שנים (כי אם יתייבש, א"א לקצוץ ולהציל). רב פפא – כי בדר"כ לא יוצאים ענפים מהגזע.
ב. קנה שלושה עצים, שיש לו קרקעכמה קרקע מקבל? רי"ח – קרקע תחתם וביניהם, וכן סביבם כדי לקטוף עם הסל.
1. מתקיף ר"א – הרי זה לפי רבנן שמוכר בעין רעה, ואפילו שביל גישה אין לו, וכדי לקטוף יש לו?! והגמרא לא עונה. שתי הערות על דברי ר"א: 1. בקנה 2 עצים, שאין לו קרקע, אז ברור שיש לו דרך (ושיכול גם לעמוד מסביב ולקטוף), כי כל השדה משועבדת לעץ. 2. משמע שר"א פסק כחכמים (עין יפה), כי הרי יכל להבין את משנתנו כר"ע, ובכל זאת פירש לפי חכמים.
2. אביי – מי זורע באותו היקף? רב יוסף – החיצוני (כמו ב-2 גינות שהחיצוני נתן שביל גישה באמצע שדהו), אביי – אף אחד (כמו הנ"ל, כשנתן שביל גישה בצד שדהו).).

תגובה אחת

  1. לגבי ענף שיוצא מגזע של דקל:
    האם ניתן להסיק שהמוכר תרנגולת לאדם אחר, אך משאירה בלול המוכר, ויום אחד מטילה ביצת זהב, הביצה שייכת למוכר ולא לקונה, כי הוא לא התכוון לכך בעת הקניה?

    ואם היא היתה גדלה בלול של הקונה, אז הביצה שייכת לקונה?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שיעור של 13 דקות ביום

ואתה באמת מבין את הדף היומי.

קבל את השיעורים ב:

בוואטסאפ

קבוצת וואטסאפ שקטה שבה תקבל את השיעור מדי יום.
להרשמה פשוט לחץ כאן.

במייל

קבל מייל יומי עם השיעור המוקלט של אותו יום. תמיד תוכל להסיר את עצמך בליחצת כפתור.

פודקאסט

לחץ כאן לקבל את השיעור בפודקאסט (itunes, spotify ועוד), או פשוט חפש "דף יומי סיני" בתוכנת הפודקאסט שלך.