שיעור גמרא פשוט וברור כפי שמעולם לא שמעת. וב15 דקות בלבד.

שיעור גמרא פשוט וברור כפי שמעולם לא שמעת. וב15 דקות בלבד.

קבל את השיעורים גם ב:

הדף היומי – נזיר דף כח

להקדשת שיעור (וממש בזכותכם עוד שיעור יעלה לאוויר), ליחצו כאן

והסרטון המשולב

(הדף יומי בתרשים + קריאה בגמרא עצמה)

סרטון דף יומילהורדת חוברת סיכומי הדף היומי על מסכת כתובות לחץ כאן

לתרשים של הדף היומי: לחץ על קליק ימני בעכבר ואז פתח בחלון נפרד או שמור למחשב

סיכום הדף היומי נזיר דף כח

(כח. במשנה – כח: במשנה)

ממתי הבעל כבר לא יכול להפר?

(בעל יכול להפר נדרים של: 1. עינוי נפש. 2. בינו לבינה)

לפי כולם – הסיבה של עינוי נפש מהיין תופסת,

ולכן אם אם נטמאה והתחילה להקריב – מפר, כי אחרי הקרבנות תמשיך בנזירות וזה עינוי נפש (מנוול).

השאלה עד מתי מפר בסיום הנזירות:

רבנן – מהשלב שבו הנזיר כבר מותר ביין, שאז כבר אין עינוי נפש (לא רוצה אישה מנוולת)

לרבנן (במשנה) – מזריקת הדם (ומפר את שאר הטיפול בקרבנות והגילוח)
לר"א – מהגילוח

ר"מ ור"ע – מסכימים לרבנן שמותרת כבר בזריקה, אבל בכ"ז אומרים זמנים שונים:

ר"מ (מרחיב) – מפר גם אחרי הזריקה, עד הגילוח,

כי יכול לומר "אי אפשי באישה מגלחת", וזה נחשב דברים שבינו לבינה ויכול להפר

ואילו ת"ק – יכולה לשים פאה,
אך ר"מ – פאה זה מאוס עליו.

ר"ע (מצמצם) – כבר מהשחיטה לא יכול, לא כי אז אין עינוי נפש, אלא כי אם יפר אחרי השחיטה – אין מה לעשות עם הקרבן ויישרף.[1]

והרי יכול לזרוק את הדם שלא לשמן, ואז הקרבן כשר?
תשובה – אכן בשלמים וכולה יכול, ור"ע דיבר רק אם שחט את החטאת.

 

[1] למה ר"ע לא אומר סברא דומה גם לגבי הקרבנות של נזירה שנטמאה?

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שיעור של 13 דקות ביום

ואתה באמת מבין את הדף היומי.

קבל את השיעורים ב:

בוואטסאפ

קבוצת וואטסאפ שקטה שבה תקבל את השיעור מדי יום.
להרשמה פשוט לחץ כאן.

במייל

קבל מייל יומי עם השיעור המוקלט של אותו יום. תמיד תוכל להסיר את עצמך בליחצת כפתור.

פודקאסט

לחץ כאן לקבל את השיעור בפודקאסט (itunes, spotify ועוד), או פשוט חפש "דף יומי סיני" בתוכנת הפודקאסט שלך.