שיעור גמרא פשוט וברור כפי שמעולם לא שמעת. וב15 דקות בלבד.

שיעור גמרא פשוט וברור כפי שמעולם לא שמעת. וב15 דקות בלבד.

קבל את השיעורים גם ב:

הדף היומי – סוכה נו

סרטון דף יומילהורדת חוברת עם סיכום של כל שיעורי הדף היומי על מסכת פסחים ליחצו כאן (מומלץ)

לתרשים של הדף היומי: לחץ על קליק ימני בעכבר ואז פתח בחלון נפרד או שמור למחשב

להורדת תמלול מלא של שיעור הדף היומי המוקלט לחץ כאן

דף יומי מסכת סוכה דף נו

(נו. 7+ עד 3- מהמשנה, נו: +1 עד סוף המסכת)

חלק א – תדיר או עיקר היום?

א. סוכה וזמן

רב – סוכה – זמן

עיקר היום קודם

רבה בב"ח – זמן – סוכה

תדיר קודם

ב. יום ויין

בית שמאי – יום – יין

1. היום גורם ליין

2. היום קודם ליין בזמן

בית הלל – יין – יום

1. בלי יין אין קידוש (מדרבנן)

2. תדיר ושאינו תדיר

דחיית התלייה בין שתי המחלוקות –

כל אמורא יסתדר עם שני התנאים, כי יש להם טעם נוסף

ג. שבועות שיוצא בשבת: מצה (לחם הפנים) חמץ (שתי הלחם)

אבא שאול בברייתא –

שתי הלחם – לחם הפנים

עיקר היום קודם

משנתנו

לחם הפנים – שתי הלחם

תדיר קודם

להלכה (לגבי סוכה וזמן)

רב ששת בריה דרב אידי

רב נחמן בר רב חסדא

והלכתא

חלק ב – חלוקת לחם הפנים והמוספים בשבתות רגילות

הברייתות מתארות ש –

המשמר היוצא פתח את הדלתות, תמיד של שחר, מוספין,

המשמר הנכנס – תמיד של בין הערביים, הקטרת הבזיכין,

חלוקת הלחם,

ובסוף המשמר הנכנס מגיף את הדלתות.

א. חלוקת הלחם –

  1. A.כמה?

ת"ק – 6-6

ר"י – 7 לנכנס (כי מגיפים הדלתות), 5 ליוצא.

            והרי בסוף ממילא כל אחד יקבל בסה"כ 12, למה לא לעשות 6-6?

            תשובה – עדיף ציפור ביד…

(נו: באמצע)

  1. B.מקום האכילה –

היוצא בדרום, הנכנס צפון (חשוב יותר),

            חוץ ממשמר בילגה שנענשו ואכלו תמיד בדרום (וישבב במקומן בצפון).

            על מה נענשו –

  1. מרים בת בילגה שיצאה לתרבות רעה (ושמעה את זה בבית, ואוי לרשע או לשכנו).
  2. שהיו מאחרים ומגיעים מעט, וישבב היו צריכים להחליפם.

(נו: 3+)

ב. חלוקת עורות המוספין –

רב יהודה – גם אותם חלקו בין המשמר הנכנס ליוצא.

דחייה – זה לא מוזכר בברייתא הנ"ל שהזכירה את חלוקת העבודה וחלוקת הלחם.

2 Responses

  1. יש טעות גם בשיעור גם בסיכום בסופו וגם בסיכום הכתוב בטבלה. אמנם רב ששת פוסק כרב, קודם סוכה, אך כך גם הלכתא כרב!! ולא כרבה בר בר חנה, קודם סוכה ואח"כ זמן. כך פוסקת הגמרא הלכתי, ובאמת כך אנו נוהגים גם כיום בקידוש, קודם לשבת בסוכה ואח"כ זמן. יישר כוח, כדאי מאוד לתקן, כי זה גם הלכה למעשה.

  2. מעולה!
    אין ספק אתה מורה מעולה. התועלת משמיעת השיעור שלך הוא פי כמה יעיל משמיעת דף לפי סדר השורות בגמרא.
    יישר כח !!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שיעור של 13 דקות ביום

ואתה באמת מבין את הדף היומי.

קבל את השיעורים ב:

בוואטסאפ

קבוצת וואטסאפ שקטה שבה תקבל את השיעור מדי יום.
להרשמה פשוט לחץ כאן.

במייל

קבל מייל יומי עם השיעור המוקלט של אותו יום. תמיד תוכל להסיר את עצמך בליחצת כפתור.

פודקאסט

לחץ כאן לקבל את השיעור בפודקאסט (itunes, spotify ועוד), או פשוט חפש "דף יומי סיני" בתוכנת הפודקאסט שלך.