לעילוי נשמת אביו של אחד הלומדים, יעקב בן מרדכי הכהן ז"ל
וכן לעילוי נשמת שמעון חיים בן יעקב הכהן ז"ל
להקדשת שיעור ותמיכה בשיעורים ליחצו כאן
לחוברת הסיכום באתר | לרכישת ספר מודפס עם הסיכומים (חדש!)
להדפסת תרשים הדף היומי לחץ כאן
סיכום הדף, תלמוד בבלי סנהדרין דף כ
(כ. במשנה – כ: 4 שורות מהסוף)
א. האם מלך יוצא ללוות את המת? ת"ק – לא, ר"י – יכול (כמו שדוד ליווה את אבנר, אך ת"ק – דוד עשה זאת כדי לפייס את העם שלא הוא הורה להרוג את אבנר).
ב. מי הולך מקדימה בלוויה – הגברים או הנשים? ת"ק – תלוי במנהג, ר"י – גברים באחור, כמו שדוד הלך מאחור, אך ר"י – אולי נשים היו מאחור ובא לפייס גם אותן.
ג. למה הגיע לאבנר למות? ר"י-רב – שלא מיחה בשאול כשהרג את נוב עיר הכהנים, ר"נ בי"צ – שדחה את המלכתו של דוד בשנתיים וחצי בכך שהמליך את איש בושת.
ד. כשהמלך אבל יושב על דרגש (ואילו כה"ג – על ספסל נמוך, אדם רגיל – על הקרקע). מה זה דרגש? עולא – מיטה רגילה שלא יושבים עליה אלא נמצאת בשביל מזל. [דחייה – אם זה מיטה רגילה למה לרבנן אבל רגיל לא צריך לכפות אותה, ולמה רשב"ג אומר שיש בה לולאות?]. רבין – יריעה שמחוברת למסגרת באמצעות לולאות.
ה. משנה – סמכויות המלך – הוצאה למלחמת רשות (באישור הסנהדרין), פורץ לו גדר, מקבל ראשון מהשלל.
ו. פרשת המלך בספר שמואל – רי"ס (ושמואל) – מותר, ר"י (ורב) – אסור (אלא: רש"י – שמואל רק רצה לחזק את אימת המלך (דבר חיובי). 2. לגרסת הר"ח – רצה שיתחרטו מלבקש מלך).
ז. פרשת המלך בספר דברים – ר' נהוראי – אין מצוות מינוי מלך, ר"י (ורי"ס) – יש מצווה (והיא קודמת למחיית עמלק ובניין המקדש).
ח. מלכות שלמה – ר"ל – בתחילה מלך אפילו על העליונים, ובסוף מלך רק על מקלו/טליתו. יש מחלוקת רב ושמואל אם כשחזר למלוך – חזר לגדולתו.
4 תגובות
4power.ir
this is a test comment :-*
חוזר: סנהדרין כ – גמרא דף יומי
להפיץ
חוזר: סנהדרין כ – גמרא דף יומי
תודה רבה זה עזר לי מאוד בהבנת הגמרא ובלימוד לבחינה המשיכו להפציץ
תודה
😆 תודה רבה על הלימוד וההסבר הנעים וקצר ומובן שעוזר לי מאוד למבחן!!!