שיעור גמרא פשוט וברור כפי שמעולם לא שמעת. וב15 דקות בלבד.

שיעור גמרא פשוט וברור כפי שמעולם לא שמעת. וב15 דקות בלבד.

קבל את השיעורים גם ב:

סנהדרין לא – תלמוד בבלי דף יומי

{enclose sanhedrin_31.mp3}

להדפסת תרשים הדף היומי לחץ כאן

סיכום הדף, תלמוד בבלי סנהדרין דף לא

(ל: 6 שורות מלמטה – לא: סוף פרק זה בורר)
א. צירוף עדויות מכחישות –
1. מכחישות בחקירות (זמן ומקום) – פסול.
2. מכחישות בבדיקות
בנפשות – ר' יהודה – העדות פסולה, ר' חסדא – העדות לא פסולה אם זה דבר צדדי (צבע בגדים).
בממון – ר"י – כשרה רק אם זה דבר צדדי, נהרדעי – בכל מקרה כשרה (אפילו כסף חדש/ישן).
[מקור לנהרדעי – מרשב"א שלב"ה עדים של 100 ו-200 מצטרפים).

ב. מתי נגמר הדין שכבר אי אפשר להביא ראיות חדשות –
רשב"ג – אף פעם,
רבנן – 1. שקצבו זמן להביא ראיות (למשל 30 יום). 2. ששאלו אותו אם יש לו ראיות נוספות ואמר שאין.
ופסק רי"ח – בזמן קצוב – כרשב"ג, אך אם אמר שאין לו – כרבנן.
יוצאי דופן לרבנן – 1. ר"נ – יתום בנכסי אביו. 2. בראיות חדשות באמת כמו עדים מחו"ל.
ג. נאמנות שליש – רבא ור"נ נחלקו אם נאמן שהשטר של הלווה (שפרע את החוב), ויש ברייתא שכן, כי יש מיגו שיכל לשרוף השטר.
ד. תביעה ללכת לבית הוועד ולא לבי"ד המקומי – אמימר – רק המלווה יכול (אך הלווה יכול לדרוש הסבר בכתב של הפסק, כדי שיראה בבית הוועד).

תגובה אחת

  1. לגבי הכחשה בבדיקות בדיני נפשות – רק נזכיר שבדף ט: ראינו מחלוקת תנאים (ע"פ משנה בדף מ.) שלבן זכאי זה פוסל את העדות ולרבנן לא.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שיעור של 13 דקות ביום

ואתה באמת מבין את הדף היומי.

קבל את השיעורים ב:

בוואטסאפ

קבוצת וואטסאפ שקטה שבה תקבל את השיעור מדי יום.
להרשמה פשוט לחץ כאן.

במייל

קבל מייל יומי עם השיעור המוקלט של אותו יום. תמיד תוכל להסיר את עצמך בליחצת כפתור.

פודקאסט

לחץ כאן לקבל את השיעור בפודקאסט (itunes, spotify ועוד), או פשוט חפש "דף יומי סיני" בתוכנת הפודקאסט שלך.